Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΖΑΜΤΖΗΣ ΚΙ Ο ΔΙΣΚΟΣ ΤΟΥ ΚΕΛΕΜΠΑ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ 1986


Δεκαπέντε χρόνων, μόνος κι έρημος σε μια ξένη πόλη, την Πτολεμαΐδα. Μέρες του 1986, Α΄ Λυκείου, δεκαπέντε χρόνων, μόνος, ανήσυχος κι αγχωμένος και πιεσμένος και φοβισμένος και απογοητευμένος και ανικανοποίητος και να αισθάνομαι ότι ασφυκτιώ σ’ αυτήν την πόλη. Πτολεμαΐδα, σαν κάτι να ξεκινάει στα ερτζιανά αυτής της πόλης, κι είμαι μέσα, κι είμαστε όλοι μέσα, κι όλοι θέλουμε κι όλοι προσπαθούμε κι όλοι θα μπούμε μέσα και θα ξαναβγούμε και στο τέλος κάτι θα πετύχουμε και τίποτα δεν θα πετύχουμε. Και κείνες τις μέρες, του 1986, δεκαπέντε χρόνων μόλις, ανήσυχος, πριν τα ερτζιανά λευτερωθούν, Δεύτερο Πρόγραμμα, και Πρώτο, αλλά κυρίως Δεύτερο, κι όλα τα άκουγα κι όλα τα ρουφούσα κι όλα τα θαύμαζα κι όλα τα έκρινα, και μεταξύ άλλων ο Γιώργος Μητρόπουλος κι η τεράστια Σοφία Μιχαλίτση, και κάποιοι άλλοι, αλλ’ αυτοί κυρίως, τότε, τις μέρες του 1986, μόλις είχε πρωτοκυκλοφορήσει ο δίσκος, ΤΟ ΚΕΛΕΜΠΑ, αυτοί τον έβγαλαν στα ερτζιανά, αυτοί, εγώ τουλάχιστον αυτούς άκουσα, κι η Μιχαλίτση, μάλιστα, τον κάλεσε ζωντανά στην εκπομπή της, τον καλλιτέχνη, τον ΒΑΓΓΕΛΗ ΤΖΑΜΤΖΗ, την Κυριακή, στην εκπομπή της λίγο πριν το μεσημέρι τον κάλεσε, και τον ακούσαμε και τον χαρήκαμε, και χαρήκαμε που τον ακούσαμε με την κιθάρα και τη φυσαρμόνικά του, ως άλλο Dylan, κι ας τον έβριζε τον Dylan κι ας έλεγε ότι «το ‘πε και το ‘παθε ο Ντύλαν, πράγματι αλλάζουν οι καιροί ...», κι ας έβριζε και τον κατ’ ουσίαν Έλληνα Ντύλαν, τον Σαββόπουλο και τους Stones, κι ας έβριζε, γενικώς, τον χαρήκαμε που τα ’λεγε όπως του ’ρχονταν « μωρή κουφάλα, Λίτσα, κι αν πηδιέσαι τι μ’ αυτό …» και «ξεμυαλίζεις τους γέρους και φιλιέσαι με ξένους, μα εμάς μάς αρνιέσαι, μας περνάς για χαμένους».
Κι έλεγε κι άλλα, που εμένα μ’ άρεσαν, που εμάς μας άρεσαν, δεκαπέντε χρόνων, μας άρεσαν, πώς να μην μας άρεσαν ; «αφήνω τα μαλλιά μου μακριά, να τα χαρώ πριν πάω Στρατό» έλεγε, και «αρρωσταίνετε εσείς μα εγώ τρέχω για γιατρό» έλεγε, και «νομίζω πως πρέπει να αράξω λιγάκι, σαν άμαχος στόλος σαν γλυκό ευζωνάκι, πελαργός να το παίξω με το πόδι στην πλάτη …» έλεγε και «ήρθ’ ο καιρός να στο πω γιατί, στ’ αλήθεια, ως εδώ είχα το στόμα κλειστό …» έλεγε, κι έλεγε κι άλλα πολλά, αυτός ο καλλιτέχνης, με στίχους και μουσικές, δικές του, ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΖΑΜΤΖΗΣ, έλεγε, «στα 25 εγώ, στα 16 εσύ, εγώ έχω ιδεολογία πια, μα ιδέες μόνο εσύ …», κι όλα αυτά τα έλεγε στο δίσκο, που μετά τον έγραψα σε κασέτα, στον μοναδικό του δίσκο, ΤΟ ΚΕΛΕΜΠΑ, πράσινο εξώφυλλο, αλλά πιο πολύ μαύρο, αλλά εγώ δεν είχα πικάπ τότε και το έγραψα σε κασέτα, στην Πτολεμαΐδα, την ξένη πόλη, μόνος κι έρημος και ανήσυχος και δεκαπέντε χρόνων …

13 σχόλια:

  1. τι ωραια που τα λες,
    "θειε" Φωτη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μετα απο πολλα ακουσματα της κασσετας τα εβγαλες και στην κιθαρα σου, τα κουβαλουσες καθημερινα μαζι σου, μας τα εμαθες και τα αγαπησαμε ολοι..... Η οι εποχες εκεινες ηταν ωραιες...η τα νειατα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. φωτη για σου
    εδω ηλιας τζαμτζης ο γιος του βαγγελη κ της λιτσας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γειά σου, Ηλία ! Στείλε μου ένα e-mail στο fotisb@otenet.gr να τα πούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αυτη η πτολεμαιδα.........ΗΒ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πές τα ρε συ Βαγκέλη γιατι μας περνάν για χαμένους ;)
    τα συλλαρητήρια μου
    respect
    d

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γνωρίζουμε τι απεγινε ο Τζαμτζής???? Έκανε αλλους δίσκους που δεν βγήκαν?? Είναι πολύ ενδιαφέρον δίσκος και έχω την περιέργια να μάθω τι εγινε και σταμάτησε κα εκδίδει πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. geia su re baggo synonomate..tragoudares amfissa thyra 7

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χαίρομαι όταν βρίσκω φίλους που εκτίμησαν τον ιδιαίτερο ήχο του "Κελεμπα" του Βαγγέλη Τζαμτζή...
    Το εξώφυλλο που κυκλοφορεί στα σχετικά blogs, όσο και την ψηφιοποίηση, την είχα πρωτο-ανεβάσει στην παλαι-ποτέ αγαπημένη "οδο ονείρων" και στην "Μουσική Κιβωτό"
    Συντομα θα ανεβάσω τα εξώφυλλα σκαναρισμένα ώστε να διαβάζονται ολα τα credits...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλώς όρισες στο μπλογκ, Γιάννη! Την ψηφιοποίηση του κελεμπά την είχα ανεβάσει κι εγώ στην Οδό Ονείρων (όχι ακριβώς, δηλαδή, σ' ένα φόρουμ τη ζήτησε κάποιος φίλος και του την έδωσα!!!). Το εξώφυλλο το βρήκα κάπου στο διαδίκτυο, δεν το σκάναρα εγώ (εγώ ανέβασα 2-3 τραγούδια στο Youtube να υπάρχουν. Μόλις σκανάρεις τα εξώφυλλα, στείλ' τα μου σε παρακαλώ να τα 'χω κι εγώ.
    Τέλος, τί απέγιναν τα παιδιά της Οδού Ονείρων; Ξέρεις κανένα καινούργιο στέκι τους;
    Και κάτι ακόμα: σε διαβεβαιώνω ότι το ΚΕΛΕΜΠΑ έχει πολλούς και φανατικούς θαυμαστές (των οποίων το ενδιαφέρον εκφεύγει πολύ από την εκτίμηση).
    Καλώς σε βρίσκω και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εδω λοιπον θα βρειτε τα εξωφυλλα...

    [img=http://imageshack.us/a/img152/6039/lp2a.th.jpg]
    [img=http://imageshack.us/a/img32/1263/lp1j.th.jpg]
    [img=http://imageshack.us/a/img201/8669/kelemba2.th.jpg]
    [img=http://imageshack.us/a/img546/1864/kelemba1.th.jpg]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και μια πρόταση-παρότρυνση:

    Ψάξτε για τον δίσκο των "Αγάπανθος" - "Επιστροφή στις ρίζες"

    Αξίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ρε παιδες ανεβαστε το δισκο να τον εχουμε γιατι οι κασσετες τα φτυσαν .
    Να στε καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή