Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΣΩΤήΡΗΣ ΚΑΚίΣΗΣ: ΜΙΣό ΝΗΣί / ΔΕΝ ΒΛέΠΩ ΤΗΝ ΩΡΑ



Κυκλοφόρησαν, πριν από λίγες μέρες, από τις εκδόσεις Ερατώ δύο ποιητικές συλλογές του Σωτήρη Κακίση, με τίτλους "Δεν Βλέπω την Ώρα" και "Μισό Νησί", σ' ένα διπλό βιβλίο, βιβλίο δύο όψεων, όπως παλιά, όπως τότε με τον Βακαλόπουλο κι αργότερα με την Έλσα Ροζάκη και τον Θέρμπερ. Αναδημοσιεύω ένα ποίημα από κάθε συλλογή:

ΜΙΣό ΝΗΣί
τα λόγια του Ποσειδώνα που άκουσα χτες στην εδώ μεριά του νησιού μου ήταν: το άλλο νησί, εκεί μόνο υπάρχεις, εκεί μόνο σε θέλω! εγώ όμως τους θεούς μου τους θέλω εδώ, εδώ που η θάλασσα πνίγεται, και τα βουνά λυγίζουνε, κι ο ουρανός ο άθεος σαν παιδάκι πέφτει. εδώ που των χεριών μου οι κινήσεις στα σύννεφα δεν ανεβαίνουνε, εδώ γύρω κρατιώνται. στου σπιτιού μου το ήρεμου την άγρια ομορφιά, στη ζωή μου τη στεγνή την υποβρύχια. όχι εκεί που όλα είναι αόρατα, πάνω από εδώ, πάνω από μένα. εγώ εδώ θέλω, εδώ που τα πόδια μου όλα τ’ ακούνε.

 ΔΕΝ ΒΛέΠΩ ΤΗΝ ΩΡΑ

γίνονται πολλά μέσα μου. όχι πιο πολλά από παλιά, αλλά πιο λίγα σαν πολλά, σαν πάρα πολλά. τ’ αηδόνι στην καρδιά μου πάνω σαν Λόρκα και σαν Γκάτσος, σαν ταυρομάχος τ’ αηδόνι μου αυτό πάντα, με σπαθί του μουσικές και αίματα, αίματα όρθια σαν ψυχές προς τα πάνω μετά τη ζωή, μετά τα αίματα. τ’ αηδόνι στην καρδιά μου πιο μέσα μιλάει τώρα σαν άνθρωπος ξαφνικά, ώρες-ώρες δεν βλέπει την ώρα να πετάξει, να ξαναπετάξει. να ξαναπάει όλο καημό δηλαδή στο φεγγάρι, σαν αστροναύτης να ξαναπερπατήσω λίγο εκεί πάνω : ανάλαφρα πάλι, μισός πουλί, και μισός άνθρωπος.



Οι ποιητικές συλλογές του Σωτήρη Κακίση θα παρουσιαστούν την Τρίτη 1 Μαρτίου 2011 και ώρα 20:00 στο About (Μιαούλη 18, Ψυρρή). Περισσότερες πληροφορίες στον ακόλουθο σύνδεσμο:

Αθήνα, 11 Φεβρουαρίου 2011

Φώτης Μπατσίλας
 

1 σχόλιο:

  1. θα είμαστε εκεί και αν μας αφήσει ο Σωτήρης θα διαβάσουμε κι εμείς ένα του ποίημα που μας ταιριάζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή